Een maand onderweg!

4 april 2022 - Granada, Spanje

Meer foto's zien? Er staan er altijd maar een paar bij de blog, meer onder het foto kopje!

We vertrokken donderdag, na een heerlijk ontbijt en nog even spelen bij de kidsclub, om 11.00 uur richting vliegveld. Alles gaat vlot en nadat we een broodje gegeten hebben kunnen we om 13.15 uur gaan boarden. Als we weer in Malaga landen schijnt de zon en nemen we trein terug naar de camping. We moeten even wennen aan de twee uur tijdsverschil, het is alweer bijna tijd voor de kids om naar bed te gaan. We beloven MacDonalds, maar die is dicht voor verbouwing, dus wordt het toch een snelle pasta pesto in de camper.

31 maart (2)31 maart (3)31 maart (5)31 maart (6)

We boeken een extra dag op de camping om vandaag, vrijdag 1 april, een dagje naar het centrum van Malaga te gaan. Het is een kwartiertje met de trein en dan stappen we midden in de stad uit. Het is fris, maar de zon schijnt. We wandelen eerst door de oude binnenstad, gaan naar de overdekte markt en drinken koffie in de zon. Helaas is er op dit moment geen tijdslot om de Kathedraal te bezoeken, dus die laten we verder schieten. We kijken bij het oude Amfitheater en lopen toevallig tegen een restaurant (El Pimpi) aan waar we over gelezen hadden in een blog. We hebben geluk en er is nog een tafeltje voor de lunch. Tapas en een soort rijstgerecht dat hier uit de streek komt. Het is geen paella, maar met een bouillon, heel lekker. Na de lunch lopen we naar de haven waar een paar grote cruiseschepen liggen langs een mooie boulevard. Tijd voor een ijsje en een aantal speeltuinen die we onderweg tegenkomen en dan gaan we weer richting camping.

Blog 4 april (4)Blog 4 april (6)Blog 4 april (15)Blog 4 april (21)Blog 4 april (24)

We vertrekken in de richting van Motril waar onze volgende overnachting plaats zal vinden bij caming Playa de Poniente. Onderweg plannen we een stop bij de grotten van Nerja. We doen eerst nog boodschappen en als we in Nerja aankomen eten we een broodje in de camper en gaan op pad. We hebben wel eerder grotten gezien in verschillende landen, maar nog nooit zoiets als dit, echt wauw! Het is een gigantisch complex en de grootste stalactiet ter wereld staat er (32 meter). Nadat we de grot bekeken hebben is er nog een hele mooie speeltuin voor de kids, die daar uiteraard even gebruik van willen maken. We rijden weer verder en komen om 16.00 uur aan op de camping. Tijd om op te ruimen en te wassen, want dat is wel even nodig 😊.

Blog 4 april (26)Blog 4 april (29)Blog 4 april (34)Blog 4 april (35)Blog 4 april (37)

Vandaag staat er een relaxdagje op het programma. We maken huiswerk, doen nog een wasje en kunnen voor het eerst buiten ontbijten in de zon! We vertrekken op de fiets naar het dorp Salobrena wat ongeveer 5 kilometer verderop ligt. Het is ondertussen weer heel erg hard gaan waaien, maar met de elektrische fietsen is het prima te doen. Koffie op het strand bij Al Bahia was vrij fris, maar binnen is alles vol gereserveerd. Spanjaarden gaan massaal op zondag met de hele familie lunchen. Gelukkig waait het een stuk minder op de camping, dus kunnen we wel lekker buiten lunchen. We fietsen nog even naar de haven van Motril, Dax en Zoe gaan onder de douche en dan met de beentjes omhoog.

Blog 4 april (40)Blog 4 april (39)Blog 4 april (41)Blog 4 april (47)

Gisteren lukte het niet om een blogje online te zetten omdat het internet te traag was om foto’s te uploaden. We zijn ondertussen in Granada aangekomen en hier werkt ons Wifipunt in de camper gelukkig beter 😊. Vanochtend na het ontbijt vertrokken want we wilden op tijd in Granada zijn aangezien we kaartjes voor het Alhambra hebben om 15.00 uur. We mogen om 11.00 uur al de camping Reina Isabel op en gelukkig hebben we gereserveerd want het is een kleine camping en hartstikke druk. Even installeren en een kopje koffie en dan aan we op de fiets richting Alhambra. Het is ongeveer 7 kilometer en voor het grootste gedeelte prima te fietsen. Alleen het laatste deel is zo stijl dat we moeten lopen. Het is fris en het waait hard, maar gelukkig is het wel droog en af en toe zelfs een beetje zon. We lunchen bij een restaurant vlakbij de ingang, Jardines Alberto, heel lekkere streek gerechten en wijn! We lopen rustig via de tuinen naar de ingang van het paleis. Het is echt mega druk, bij alle verschillende ingangen paspoort controle, maar dat gaat gelukkig allemaal wel heel snel en georganiseerd. Het paleis is prachtig, heel veel te zien. Ook de Alcahazar, de verdedigingswerken, zijn mooi en spreken uiteraard tot de verbeelding bij de kids. Na meer dan twee uur rondlopen is iedereen wel op, dus we laten het Kasteel van Carlos V dat er ook nog bij hoort even schieten. We fietsen door het centrum weer richting de camping, stuk makkelijker berg af. Morgen regen en koud, dus maar even kijken wat we doen. In principe staat het centrum van Granada op de planning, ik denk in ieder geval met de bus 😉.

Blog 4 april (49)Blog 4 april (50)Blog 4 april (59)Blog 4 april (56)Blog 4 april (62)Blog 4 april (60)Blog 4 april (63)Blog 4 april (64)Blog 4 april (70)Blog 4 april (72)