Ophalen camper en eerste test nacht

27 januari 2022 - Haaksbergen, Nederland

Vrijdag 21 januari

Het was eindelijk zo ver, met een kleine vertraging van een week door wat gebrek aan personeel bij Henk Pen door de huidige Corona situatie, konden we eindelijk de camper ophalen. Na een hoop gestuiter van de kinderen door de auto van opwinding, waren we na een wat chaotische reis rond 13.30 uur in Haaksbergen. Het kopje koffie duurde wat betreft Dax en Zoe al veel te lang, want het enige wat ze wilden was de camper zien! Gelukkig viel het mee en stond hij ons al tegemoet te glimmen op het parkeerterein. Een inspectie van zowel de buitenkant als de binnenkant laat ons voor het eerst kennismaken met ons huis op wielen. Nadat de nummerplaten er ook op zijn gezet is het tijd voor de eerste rit richting Bemmel. Sanne gaat met de auto en de rest is uiteraard niet meer uit de camper te slaan.

IMG_4540IMG_4529IMG_4546IMG_4547IMG_4541IMG_4537

Zaterdag 22 januari

We beginnen de dag met een speurtocht in Bemmel opzoek naar elektrische fietsen. Degene die we eigenlijk uitgezocht hadden in november zijn toch niet leverbaar voor mei, dus geen optie om op te wachten. Gelukkig blijken er nog meerdere opties na een bezoek aan de winkels van Stella en Hermans Fietsen. Na veel wikken en wegen en een paar uur bedenktijd worden het uiteindelijk 2 mat-zwarte fietsen van Gazelle. Praktisch won het van mooi :). De Gazelle fietsen hebben een dubbele standaard waardoor ze beter blijven staan als de kinderen achterop zitten en ze zijn een paar kilo lichter dan de fietsen van Stella. En elke kilo die we kunnen besparen gaan we nodig hebben met inpakken straks!

Ook de campingwinkel in Elst doen we nog even aan voor wat laatste praktische spullen en gasflessen. We hebben een aangebroken exemplaar meegekregen van Henk Pen, maar we willen niet het risico lopen dat we vanavond in de kou zitten op de camping omdat er toch wat minder inzit dan gedacht :).

Terug in Bemmel ruimen we de camper in met alle spullen die we eerder al aangeschaft hadden bij De Wit in Schijndel en vertrekken we met z'n tweeen richting camping. De camping die we in eerste instantie hebben uitgezocht in Arnhem blijkt verlaten en nadat we tevergeefs telefonisch de receptie proberen te bereiken besluiten we een aantal andere campings in de omgeving te bellen. We komen terecht in Doorwerth bij een boerderij camping waar de koeien in de stal naar het toiletgebouw staan. Na even overwegen of dit een probleem zal zijn voor de hooikoorts van Robert besluiten we het er maar op te wagen. Er staan relatief veel campers en caravans op het terrein, maar de meesten zijn verlaten. Uiteraard is het op en om de boerderij wel een drukte van belang, dus hebben we niet het gevoel op een desolate plek terecht gekomen te zijn. Op het programma voor vanavond staan het testen van de apparaten, kijken of er dingen zijn die we nog missen, en het bekijken van alle gebruiksaanwijzingen etc.

Als eerste moet de Wifi getest worden want er is ook nog een online quiz die vanavond gespeeld gaat worden. Als dat allemaal werkt kan er geborreld, gekookt en gelezen worden. De verwarming doet het gelukkig ook, want het is frisjes op de camping in januari in Nederland.

5ed43b4f-b46e-4505-92b4-ebe5982227a2a5f649ba-706a-4b22-838f-23c891e2b81eIMG_4559

Zondag 23 januari

Na een prima nacht op het hefbed kunnen we gelukkig vanuit het bed de verwarming aanzetten. Nog even 10 minuutjes blijven liggen en het is heerlijk warm in ons huisje. We testen nog wat laatste dingen, ontbijten en ruimen weer op. Om 10.00 uur rijden we weer terug richting Bemmel. Omi komt vandaag langs en moet uiteraard ook de camper kunnen bewonderen. Ze krijgt een uitgebreide rondleiding van Dax en Zoe, die tot het kleinste detail en kastje alles laten zien. Robert en de kids gaan nog even langs de bouwmarkt en doen wat laatste klusjes in de camper. Als alles klaar en opgeborgen is gaat de camper naar de overburen in Bemmel, waar hij de komende weken mag blijven staan totdat we hem ophalen eind februari en het avontuur echt van start kan!

IMG_4566IMG_4564b8b4a99e-cdcd-485f-868f-da8770567404bc62f5a9-00d8-4400-a93c-70a29a95a86d

1. Fam Durmic Hartjes:
    4 maart 2022
    Oooo zo heerlijk Voor jullie ! Gaan jullie op de voet volgen ! Dikke kus Roos , Mirza , Ben en Flo