Valencia

17 maart 2022 - Puçol, Spanje

Dinsdag 15 maart

Dinsdag vertrekken we richting Valencia via de delta van Ebro. Normaal gesproken kan je hier super mooi fietsen en met bootjes rondvaren, maar aangezien het stormt en het seizoen ook nog niet echt begonnen is, is alles dicht en fietsen niet echt een optie. We rijden door het gebied, drinken onderweg koffie en eten een broodje op mooie plekken waar we even uit de camper gaan om naar de flamingo’s en andere vogels te kijken. Het waait zo hard dat Robert zijn koffie het kopje uitvliegt! Aan het eind van de middag zoeken we nog even een supermarkt en rijden door naar Camping Valencia in Puçon. Het stormt nog steeds ontzettend, maar het is droog, dus we kunnen rustig een plek uitzoeken en de camper neerzetten. We eten wraps, altijd een hit bij de kids en in de avond hebben we nog even contact met de juf en bereiden alles voor voor de komende schoolweek (we werken van dinsdag tot dinsdag).

Blog 17 maart (1)Blog 17 maart (2)Blog 17 maart (19)Blog 17 maart (4)Blog 17 maart (5)

Woensdag 16 maart

We vertrekken na het ontbijt op de fiets richting het station van Puçon, ongeveer 3,5 km verderop. Het plan is om met de fiets in de trein naar het centrum van Valencia te gaan, maar helaas mogen er vanwege de festiviteiten deze week geen fietsen mee in de trein. We laten ze dus achter en stappen in de drukke trein. Er zijn deze week de Fallas feesten, het grootste straatfeest van Spanje, om het begin van de lente te vieren. Van lente is weinig te bekennen, het lijkt meer herfst, maar goed. In de hele stad zijn gigantische beelden van piepschuim en hout te zien, welke aan het einde van de feesten op zaterdag verbrand gaan worden. Er zijn parades en overal vuurwerk, door de hele stad wordt druk geknald. Het is dus ook al druk als we in Valencia aankomen op het Noord Station. We verkennen de oude binnenstad, bekijken de Markthal, de Zijdebeurs en beklimmen een van de stadspoorten. Na de lunch met Valenciaanse Paella is het tijd voor Dax om met de juf een uurtje via Teams te bellen. We zoeken een hotel en vragen of Dax en Robert daar even kunnen zitten. Na even navragen openen ze de hotelbar die normaal alleen in de avond open is en mogen ze daar even rustig bellen. Na afloop lopen we nog een rondje en kijken we naar de parade van alle dames in prachtige jurken. Zoe is een beetje verdrietig dat we haar prinsessenjurk niet bij ons hebben want ze had graag mee willen lopen. Na een portie churros nemen we de trein terug en rond 18.30 zijn we weer op de camping.

Blog 17 maart (6)Blog 17 maart (23)Blog 17 maart (8)Blog 17 maart (24)Blog 17 maart (11)Blog 17 maart (30)Blog 17 maart (13)Blog 17 maart (31)

Donderdag 17 maart

Het regent, en niet zo’n beetje ook. Het plan om naar Valencia te fietsen lijkt niet haalbaar want de voorspelling blijven somber voor de rest van de dag. We horen van mede campinggasten dat alle feesten in Valencia zijn afgelast door het slechte weer, zo zonde! We besluiten er maar een camping dagje van te maken en schieten lekker op met huiswerk, doen een spelletje, rijden nog even met de camper naar de Spaanse equivalent van de Auchan en er wordt met de lego gespeeld.

Morgen blijft het regenen en gaan we kijken of we met de camper bij het aquarium van Valencia kunnen komen om daar een paar uurtjes rond te kijken. Daarna rijden we door richting het zuiden, waar de weersvoorspellingen voor in ieder geval nog een week regenachtig blijven.

Blog 17 maart (32)Blog 17 maart (15)Blog 17 maart (33)