Toch nog even in Frankrijk

6 maart 2022 - Castries, Frankrijk

Gisteren eigenlijk super last minute besloten om toch nog een paar dagen extra in Frankrijk te blijven. We waren na het ontbijt al vertrokken richting Spanje, maar de weersvoorspellingen zaten ons een beetje dwars. Terwijl we door het zonnige Zuid Frankrijk reden leek het een beetje zonde om door te rijden naar een plek waar het regent. Dus tijdens de lunch gestopt vlakbij Nimes om wat boodschappen te doen en te kijken of er een camping in de buurt is die open is. Er is nog heel veel dicht momenteel, maar na even zoeken hebben we op een half uurtje rijden een camping gevonden naast Montpellier. Om 15.00 uur aangekomen en een plekje uitgekozen waar we nog lekker even in de zon kunnen zitten. Het is niet heel warm, graadje of 15, maar in het zonnetje al heerlijk. De kids hebben meteen de trampoline ontdekt en geclaimd voor de rest van de middag. Wat laatste klusjes gedaan en het een en ander opgeruimd en na het eten natuurlijk nog de finale van Wie is de Mol gekeken.

Blog 6 maart (1)Blog 6 maart (7)Blog 6 maart (2)Blog 6 maart (1)Blog 6 maart (9)

Vanochtend hebben we rustig aan gedaan, huiswerk gemaakt, uiteraard trampoline gesprongen, en zijn we rond een uurtje of 11.00 richting Montpellier vertrokken op de fiets. Met wat omwegen hier en daar om grote wegen te vermijden was het een kilometer of 16, maar geen probleem voor onze e-bikes. Mooie stad! Alle winkels etc zijn gesloten omdat het zondag is, maar de terrassen zitten vol. We hebben wat rondgeslenterd en lekker geluncht. Via een andere route fietsen we weer terug en tegen vieren zijn we weer op de camping.

Blog 6 maart (10)Blog 6 maart (11)Blog 6 maart (6)Blog 6 maart (12)

Morgen gaan we een tip opvolgen en richting Aigue Morte en op zoek naar flamingo’s. Aan het eind van de middag echt richting Spanje 😊.