Laatste stuk Algarve, regen en het mooie Evora

24 april 2022 - Coruche, Portugal

Donderdag 21 april, de ferry vertrekt om 12.00 uur richting het eiland Armona dus in de ochtend vermaken we ons op de camping. We stappen om 11.30 uur op de fiets naar de haven, kopen een retourtje en kijken even rond bij de boten. Het waait hard dus het is best wel fris. Het is een kwartiertje varen en dan komen we in het kleine haventje aan. Het is een eiland met een dorp dat voornamelijk uit vakantiewoningen bestaat. Er is een klein winkeltje en wat restaurantjes. We hebben een recensie gelezen over een leuke strandtent, Lanacosta, aan de andere kant van het eiland dus we wandelen in 20 minuutjes die kant op. Het is jasje aan/jasje uit op het terras, als de zon er door komt is het lekker warm, maar op het moment dat hij achter een wolk zit, zitten we een beetje te bibberen. De strandtent is inderdaad heel leuk, gerund door Belgen, lekker eten en aardige bediening. We kijken na het eten nog even op het strand aan deze kant van het eiland, maar we vluchten weer richting dorp omdat het hier helemaal niet te doen is met de wind. We maken nog even een stopje in de speeltuin en nemen om 15.00 uur de boot weer terug naar Olhao. Er wordt nog wat gefietst op de camping, eten pizza in de camper, en maken een planning voor de komende dagen.

Blog 24 april (2)Blog 24 april (3)Blog 24 april (7)Blog 24 april (11)Blog 24 april (17)

Het heeft vannacht heel erg hard geregend en het is ook niet bepaald droog geworden in de ochtend. Na het ontbijt maken we ons klaar voor vertrek richting het stadje Silves. We drinken daar koffie in het leuke cafeetje DaRosa met mooie tegels, en lopen daarna door de stromende regen naar het oude fort. Even schuilen tot het iets minder hard regent en dan gaan we naar binnen. Het is heel mooi bewaard gebleven en je kan rondlopen over de muren, de oude ondergrondse watervoorziening bekijken en ze hebben een soort van binnentuin aangelegd op de binnenplaats. Erg leuk, jammer van de regen. We lopen terug naar de camper, eten een broodje en vervolgen onze weg naar Sagres. Leuk dorp, mooi kliffen, maar we hebben er niet veel van gezien want het blijft maar regenen. Voor morgenochtend niet veel beter voorspeld.

Blog 24 april (21)Blog 24 april (30)Blog 24 april (32)Blog 24 april (31)Blog 24 april (35)Blog 24 april (38)

Na het ontbijt en huiswerk vertrekken we weer. Het regent nog steeds helaas. We bekijken even de kliffen, rijden langs het fort op een landtong, maar gaan niet uit de camper. We hebben vandaag een vrij lange reisdag voor de boeg, dus tijd om te gaan. We rijden binnendoor langs de kust naar Santiago do Cacem. Onderweg drinken we koffie in de camper en wordt het langzaam maar zeker droger. We lopen een rondje door het dorp, maar het is allemaal een beetje verlaten. Lunchen in de camper en rijden dan via de grote weg door naar onze eindbestemming voor vandaag, de stad Evora. We overnachten op de camperplaats die prima is. Het is ondertussen alweer vrij laat als we aan de wraps zitten in de camper. Dus snel daarna iedereen richting bed.

Blog 24 april (41)Blog 24 april (43)Blog 24 april (45)Blog 24 april (48)

Vanochtend gaan Robert en Zoe even naar de bouwmarkt en een paar boodschappen doen terwijl Dax zijn huiswerk maakt. We ruimen nog een beetje op en gaan dan richting het centrum met de fiets. We bekijken de Kathedraal waar je over het dak mag lopen, best bijzonder en een mooi uitzicht over de stad. Lopen door de leuke straatjes en lunchen op een terras in een steegje waar alleen maar restaurantjes zitten. Met de nadruk op restaurantjes, want meer dan 4 tafels hebben ze allemaal niet binnen. Duidelijk dat alles hier ingericht is op mooi weer. We kiezen voor een Steakhouse, maar de bediening is wat langzaam, gelukkig doden we de tijd met potjes Uno. Het is een beetje wisselvallig weer, gelukkig wel droog, maar we zijn blij met een lange broek en jas. Na het eten fietsen we nog even langs de rand van de stad waar nog een mooi intact aquaduct te zien is. Om 15.00 zijn we weer bij de camper en we besluiten alvast een stukje in de richting van onze volgende bestemming Obidos te rijden zodat het morgen niet zo’n lange rit is. We tanken even wat extra water en lozen het afval. We zoeken een camperplaats uit die halverwege ligt in Coruche. We doen nog even wat boodschappen en rijden dan die kant op. Om 18.00 uur komen we aan op de camperplaats, net op tijd voor het laatste plekje. Super druk hier met alleen maar Portugezen. We eten ham met meloen en brood, de kids douchen in de camper en gaan richting bed. Tijd voor een kopje thee en koffie.

Blog 24 april (51)Blog 24 april (55)Blog 24 april (56)Blog 24 april (58)Blog 24 april (64)Blog 24 april (65)Blog 24 april (66)