Op bezoek bij Bram en Nicole!

21 maart 2022 - Crevillent, Spanje

Regen, het meest besproken onderwerp van de afgelopen tijd. We staan er mee op en gaan er mee naar bed, we duimen dat het meevalt, lachen er om en zijn blij met een droog half uurtje….

Op vrijdag staat het Oceanogràfic València op het programma. Na ontbijt en huiswerkuurtje checken we uit en rijden naar Valencia. Het lukt om vlakbij een parkeerplekje te vinden voor de camper en we kunnen lopend naar de ingang. Het is een mooi park, een kruising van super grote aquariums, een dolfijnenshow en ook wat andere beesten als pinguïns, krokodillen etc. We vermaken ons de hele dag prima en het blijft vrijwel de hele tijd droog. Het waait wel weer super hard, maakt het wel fris, zeker als we stil zitten bij de dolfijnenshow. Rond vijven stappen we weer in de camper en rijden in een uurtje naar Alcalali waar onze lieve vrienden Bram en Nicole tegenwoordig wonen. Met een beetje passen en meten parkeren we op de oprit voor een weekendje bijkletsen. Na een glas Cava gaan we naar een leuk restaurant (Bistro Selene) in een naburig dorp (meeste stemmen gelden 😉), op de heenweg gaan we nog in twee ritjes met de Seat Ibiza, maar terug kunnen we eigenlijk best met z’n zessen en Ferry de Roze Flamingo.

Blog 21 maart (30)Blog 21 maart (10)Blog 21 maart (28)Blog 21 maart (2)Blog 21 maart (4)Blog 21 maart (3)Blog 21 maart (33)

Uiteraard regent het als we zaterdag opstaan. We doen rustig aan, ontbijten, de kids gaan in bad, spelen een spelletje. We lunchen met lekkere tapas bij Halehula in Xalo iets verderop en in de avond koken we pasta en is er ook na kinderbedtijd tijd voor een spelletje.

Blog 21 maart (39)Blog 21 maart (44)Blog 21 maart (45)Blog 21 maart (51)

Na een zondagsontbijt met door Bram zelfgemaakte speltpannenkoeken is het plan om naar het dorp Xativa te gaan. Eerst nog even de camper van de oprit rijden….. Was iets lastiger dan gedacht 😊. De uitgang is vrij smal en loopt omhoog en door de vele regen is het grind en de aarde wat verschoven. De wielen blijven doordraaien en we krijgen geen grip om achteruit weg te rijden. Veel planken, ijzeren hekken en modderplaatjes later staan we in ieder geval recht voor de uitgang. Met een paar sterke Spanjaarden die van straat worden geplukt lukt het om de camper het laatste zetje te geven. We zijn een uurtje verder, en drie hardverzakkingen later, maar wel zonder takelwagen eruit gekomen, wat een avontuur. We rijden alsnog richting Xativa (het regent alweer of nog steeds eigenlijk). Bram en Nicole parkeren in de stad, wij iets erbuiten en komen met de fiets die kant op. Het is een leuk stadje, maar door de regen zo goed als verlaten. Wel een heel leuk en goed tapas restaurant Els Porxes gevonden. Na het eten laten we ons niet kennen en lopen stug door de regen de berg op richting kasteel. Prima wandeling, even rondgekeken en weer naar beneden gelopen. We nemen afscheid van elkaar, Bram en Nicole gaan weer richting huis en wij naar de camping hier in de stad waar we een nachtje boeken.

Blog 21 maart (12)Blog 21 maart (1)Blog 21 maart (17)Blog 21 maart (18)Blog 21 maart (55)Blog 21 maart (31)

Het regent als we wakker worden, het regent nog steeds als we weggaan, het regent de hele weg naar El Castello de Guadelest en uiteraard ook de hele tijd tijdens ons bezoek. Het is een leuk dorpje en een leuk rondje om te lopen naar de kasteel ruïne en het bijbehorende huis wat nog wel helemaal in tact is. Het is heel erg mistig, dus het mooie uitzicht dat er geweest zou moeten zijn kunnen we niet bevestigen, maar het schijnt dat er een stuwmeer in het dal gelegen heeft. We pikken een broodje op en lunchen in de camper. Na afloop rijden we richting kust, naar een camping vlakbij Alicante, Alannia Costa Blanca, heel groot, nog niet super enthousiast. Maar de douches zijn warm, de wasmachine en droger doen het goed en er is een binnenzwembad dat we morgen maar eens gaan bekijken. En uiteraard regent het nog steeds….

99D27400-E485-49BD-91B5-B59D01DD39254AF08C4E-D36E-4B70-BA02-F022098D30B310B7C391-1FB6-48A8-BAFF-39FE946F08862A470D64-F8C7-4069-A4F3-51ABE788AB8C443BA8D6-A609-4528-859C-9ACA408DCE82

1. Christel:
    27 maart 2022
    Hi lieverds, leuk jullie avonturen te lezen! Duim voor snel beter weer in Spanje. Liefs
  2. Familie van den Oord:
    27 maart 2022
    We zijn gevlucht naar Marokko en duimen dat het weer beter is als we terug komen! :)