De zon schijnt! In Marokko....

27 maart 2022 - Ouahat Sidi Brahim, Marokko

We zijn donderdag de Spaanse regen ontvlucht, na 2,5 week hebben we het wel een beetje gehad en hebben we behoefte aan zon 😊. Dinsdag kijken we rond wat de mogelijkheden zijn en besluiten een vlucht te boeken naar Marrakech. Het is vanaf Malaga maar iets meer dan een uurtje vliegen. We brengen de dag nog door op de camping, het binnenzwembad is klein en tegen extra betaling, maar de kinderen zijn blij met een uurtje zwemmen. De kidsclub is 2x een uur open en ze vermaken zich prima (met zijn tweeen, want er zijn verder natuurlijk nog geen kinderen te bekennen). Het zou droog zijn het grootste gedeelte van de dag, maar tussen de buien door hebben we alleen de luifel in kunnen draaien, en verder heeft het weer de hele dag gegoten. Sterkt weer het gevoel dat we de goede keus gemaakt hebben om een weekje richting Marokko te gaan.

Blog 27 maart (1)Blog 27 maart (2)Blog 27 maart (5)

Woensdag gaan we eerste langs een prive ziekenhuis in Elche voor een Covid test, uitslag binnen twaalf uur als het goed is, en gaan dan opweg naar Malaga. We hebben een camping op het oog naast de luchthaven in Torremolinos waar we de camper ook kunnen laten staan als we er niet zijn. Het is vanaf daar maar 6 minuten met de trein naar de luchthaven, dus klinkt ideaal. Het is ongeveer 4,5 uur rijden en onderweg stoppen we nog een paar keer voor koffie, het kopen van een koffer (die hebben we uiteraard niet bij ons) en om te Teamsen met de juf van Dax. Ook dat werkt prima op een parkeerplaats als je naast de McDonalds staat voor Wifi en je uiteraard je eigen huisje gewoon bij je hebt. De camping is klein en verouderd, maar helemaal prima voor ons plan. We eten brood en als de kinderen in bed liggen gaan we een hotel boeken. We wilden eerste de uitslag van de Covid test afwachten, die voor iedereen negatief is. Na wat twijfel tussen twee resorts, besluiten we het Barcelo Palmeraie te boeken wat net buiten Marrakech ligt.

Blog 27 maart (6)Blog 27 maart (7)Blog 27 maart (8)Blog 27 maart (9)

Als we opstaan regent het uiteraard, en vanacht hebben we denk ik het toppunt bereikt van hoe hard het kan regenen. Er was zoveel lawaai dat je elkaar niet meer kon verstaan. Gelukkig wordt het even droog als we richting het station lopen rond 9.00 uur en komen we droog op de luchthaven aan. We checken in, gaan door de douane en drinken nog snel een kopje koffie voordat we om 11.15 kunnen boarden. Het is druk op de luchthave en staan een tijdje te wachten voordat we kunnen opstijgen, maar de vlucht gaat super snel en voordat we het weten is het alweer tijd om te landen. En zowaar.... de zon schijnt! We nemen een taxi richting het hotel wat aan de andere kant van de stad ligt, en met 80 km per uur scheuren we door de binnenstad. Bij het hotel aangekomen staat de lunch klaar (we hebben voor het eerst in ons leven All-Inclusive geboekt) en daarna kunnen we in de kamer. We hebben een woonkamer waar de kids op de slaapbank slapen en een slaapkamer, ziet er allemaal top uit. We verkennen in de middag het resort en eten hier ’s avonds in het restaurant.

Blog 27 maart (11)Blog 27 maart (12)Blog 27 maart (13)Blog 27 maart (15)

Vrijdag 25 maart, de eerste dag in Marrakech. We nemen de shuttle bus van het hotel naar de stad en worden uiteraard meteen opgelicht door iemand die ons de weg wil wijzen en van alles aansmeert, maar goed, we weten meteen weer waar we op moeten letten 😊. We dwalen rond door de kleine straatjes van de Souks en drinken koffie op het dakterras bij Cafe de France op het Jamaa El-Fna plein, het grootste plein van de stad. Dax vindt de mannen met de slangen maar eng, en de aapjes waar je mee op de foto kunt zijn best wel zielig eigenlijk. We lopen richting de Majorelle Gardens, dat was iets verder dan gedacht. Daar aangekomen gaan we eerst lunchen en dan is eigenlijk de tijd al wat sneller gegaan dan gepland en moeten we weer richting de stad om de shuttle terug naar het hotel te hebben om 16.30. Geen probleem, op het lijstje voor later in de week. We eten in het restaurant in het hotel welke pas na 19.30 open gaat, dus wel steeds een latertje voor de kids.

Blog 27 maart (18)Blog 27 maart (19)Blog 27 maart (23)Blog 27 maart (25)Blog 27 maart (27)

Hiep hiep hoera, Zoe is vier jaar! Ze is er zo ongeveer al de hele reis mee bezig, maar dan is het nu eindelijk zo ver, Zoe is jarig! We hebben de kamer versiert en bij het ontbijt is er taart en zijn er een paar kleine cadeautjes die we mee konden nemen in het vliegtuig. Ze mocht zelf kiezen wat er voor vandaag op het programma zou staan en ze wilde graag op het resort blijven om te zwemmen en te spelen in de kidsclub. We doen dus rustig aan, spelen spelletjes en vermaken ons hier prima. Ze zijn allebei wel heel erg moe en gelukkig kan je tot 17.30 bij het zwembad ook wat te eten krijgen zoals frietjes en pizza, dus dat is helemaal prima voor vandaag zodat ze mooi een beetje op tijd in bed kunnen. Wij eten later nog wel even in het resaurant en drinken nog wat in de bar.

Blog 27 maart (33)Blog 27 maart (43)Blog 27 maart (49)Blog 27 maart (52)Blog 27 maart (56)Blog 27 maart (58)Blog 27 maart (60)Blog 27 maart (61)

Vandaag zijn we dan wel echt naar de Majorelle Gardens geweest 😊. De tijd is hier een uur achteruit gegaan in plaats van vooruit, dus we waren enigsinds verward bij het opstaan. De wereldklok op internet zei dat het 6 uur was, de telefoons 7 uur en het horloge 8 uur. Goed, receptie gebeld, het was inderdaad 6 uur, dus we zetten de shuttle bus een uurtje naar voren zodat we om 9.00 uur richting de stad kunnen. De tuinen zijn zeker de moeite waard, blij dat we nog weer terug gegaan zijn. We lopen nog weer even door de straatjes van de stad en worden om 12.30 weer opgehaald. Het is vandaag heel mooi weer, er is een Garden Party met de lunch, en er moet natuurlijk gezommen worden. Er is niemand in de kidsclub vandaag, dus Dax en Zoe hebben drie mensen van de animatie voor zichzelf. Ze eten weer bij het zwembad, was eigenlijk wel goed bevallen. Morgen staat er een trip voor de hele dag naar de Woestijn en het Atlas gebergte op het programma, we zijn benieuwd!

Blog 27 maart (62)Blog 27 maart (69)Blog 27 maart (72)Blog 27 maart (70)Blog 27 maart (71)Blog 27 maart (76)Blog 27 maart (84)Blog 27 maart (88)

Blog 27 maart (87)

1. Irma:
    29 april 2022
    ziet er goed uit wij gaan over paar weken .. welk hotel zaten jullie? groet en fijne reis Irma
  2. Familie van den Oord:
    30 april 2022
    Hi Irma,
    Wij zaten in het Barcelo Palmeraie, zeker een aanrader!