Corsica en Sardinië

29 mei 2022 - Budoni, Italië

We stappen deze zonnige woensdagochtend in de auto richting Porto-Vecchio. We willen het stadje bekijken, we moeten nog een keer langs de Intersport voor de accu van de fiets en Ronald wil graag een fiets huren om morgen een paar uur de Corsicaanse bergen te bedwingen. We rijden eerst langs de fietsverhuur om te informeren wat de mogelijkheden zijn, maar Ronald wil eigenlijk de fiets pas op de terugweg meenemen zodat hij terug naar ons huis kan fietsen. Helaas hebben ze van 12.30 tot 16.00 uur lunchpauze, dus we moeten vanmiddag nog even een keertje terug rijden. We zoeken een parkeerplaats in de buurt van het centrum en lopen de berg op het stadje in voor koffie op een terras. De kids maken een rondje in de draaimolen en als de koffie op is bekijken we het stadje. We stappen in de auto om naar de Intersport te gaan, maar ook die blijkt dicht te zijn voor de lunch, dus ook Robert moet vanmiddag nog een keertje terug. We rijden even langs de supermarkt voor brood en gaan dan weer richting het huis voor een middagje bij het zwembad. Het is helaas niet meer zo zonnig, maar gelukkig wel warm. Een begin wordt gemaakt met het schoonmaken en uitruimen van de binnenkant van de camper en helaas keert Robert weer zonder succes terug van de Intersport. De accu moet naar Shimano worden opgestuurd ter reparatie, maar aangezien wij nooit langer dan een paar dagen op dezelfde plek zijn is het niet mogelijk om hem naar dezelfde locatie terug te sturen. Een nieuwe accu aanschaffen blijkt ook geen optie op dit moment want die zijn niet op voorraad en de wachttijd is een aantal maanden als ze er eentje moeten bestellen. Heel lastig en we moeten dus op zoek naar een alternatief. In de avond lukt het gelukkig nog om buiten te eten voordat de bui en het onweer losbarsten.

Blog 29 mei (1)Blog 29 mei (4)

Ronald vertrekt na het ontbijt op de fiets en de rest met de auto richting Bonifacio. We parkeren deze keer in de bovenstad en lopen daar rond over de stadsmuren en door de oude straatjes, heel erg leuk, eigenlijk nog mooier dan de benedenstad bij de haven. Na een koffiepauze is het tijd om een rondje over de kliffen te wandelen. Super uitzichten! Het is warm dus op de terugweg naar de auto hebben we wel een ijsje verdient. We doen nog even boodschappen en als we terug komen voor de lunch in ons huis komt Ronald ook net aanfietsen. Na de lunch is het nog tijd om te zwemmen, de camper van buiten schoon te maken en een spelletje. We eten wraps en in de avond begint het weer een beetje te regenen, maar lang niet zo hard als gisteren.

Blog 29 mei (3)Blog 29 mei (7)Blog 29 mei (3)Blog 29 mei (11)Blog 29 mei (13)
Blog 29 mei (18)Blog 29 mei (20)

Het is tijd om op te ruimen, de week is voorbij gevlogen! We kunnen rustig aan doen want de huiseigenaar komt pas rond 12.00 uur om af te ronden. We rijden de camper vast de poort uit, het ging gelukkig makkelijker dan de oprit op. Na het uitchecken rijden we de camper alvast richting de boot waar we hem klaar kunnen zetten voor de afvaart straks om 15.30 uur. Het blijft lastig parkeren hier rond lunchtijd, maar het lukt uiteindelijk om een plek voor de auto te vinden en na een tijdje zoeken ook een restaurant met nog een tafel voor 7 pax. Na de lunch lopen we met zijn allen richting de haven en nemen we afscheid. Kirs, Ronald en Eef rijden terug naar Bastia en vliegen vanavond weer naar Rotterdam. Het duurt voor ons even voordat we kunnen inschepen en dan mogen we de boot op. Wel even achteruit het ruim in. Na ons komen er nog een bus en twee vrachtwagens, dus wat dat betreft valt een camper nog wel mee 😊. Het is een uurtje varen naar Sardinië, dus we zijn er eigenlijk zo. Vanuit Port of Santa Teresa is het vervolgens nog ongeveer anderhalf uur rijden naar de camping waar we om 18.30 uur aankomen. Tante Nance staat ons al op te wachten want die is gisteren al aangekomen. Weer feest, weer bezoek! We installeren de camper vlakbij de stacaravan van Nance en gaan eten bij de strandtent naast de camping. Lekkere pizza, risotto en pasta, we zijn uiteraard in Italië gearriveerd!

Blog 29 mei (22)Blog 29 mei (24)Blog 29 mei (25)Blog 29 mei (27)Blog 29 mei (31)Blog 29 mei (36)

Eerst maar eens een dagje op de camping, rustig ontbijten en koffie en dan tijd voor het strand! Paar bedjes gehuurd, lekker gezwommen, de zee is hier niet koud. Rond 13.00 uur is het tijd om weer terug naar de camper te gaan en een broodje te eten. We hebben een auto gehuurd maar die moet nog opgehaald worden op de luchthaven van Olbia. Robert, Nance en de kids nemen de bus om 16.30 uur die kant op. Ik relax nog even op het strand en doe wat boodschappen. We eten steak met gegrilde groenten en Dax en Zoe mogen vanavond bij tante Nance in de stacaravan logeren in het stapelbed.

Blog 29 mei (37)Blog 29 mei (38)Blog 29 mei (39)Blog 29 mei (40)

We vertrekken vanochtend richting het noorden van het eiland en doen eerst het plaatsje Porto Rondo aan. Mooie haven, luxe jachten, leuk dorp. Koffie gedronken en verder gereden naar Palau waar we de boot nemen naar La Magdalena, het grootste eiland van de archipel die hier voor de kust ligt. Het is een kwartiertje varen met de veerboot en als we daar om 13.45 uur aankomen is het eerst tijd voor lunch. We moeten even zoeken voor een plekje in de schaduw en dan lunchen we met pasta. Na een rondje door het stadje eten we een ijsje en drinken nog wat in de haven voordat de boot ons om 16.00 uur weer naar het vaste land brengt. We rijden nog een stuk via de kust, stoppen onderweg om wat te drinken en zijn om 18.30 uur weer terug op de camping. Tijd om even te relaxen en wat kleins te eten.

Blog 29 mei (41)Blog 29 mei (42)Blog 29 mei (43)Blog 29 mei (47)Blog 29 mei (48)Blog 29 mei (53)Blog 29 mei (57)Blog 29 mei (19)